e-l-i-n

Alla inlägg under maj 2012

Av Elin - 30 maj 2012 18:36

Hej!

idag var mellanstadiet på skogsvallen, jag var enormt dålig på allt. Jag kände mig iallafall en aning trevlig jag bjöd på muffins (alla utom Alexina, som ändå fyller år idag, jag kanske inte var så trevlig idag...) hämtade Fannys hjälm, bakade en maräng botten som folk får smaka och diskade frivilligt. 

Det är väldigt många tankar som surrar runt i mitt huvud, jag menar jag har faktist väldigt mycket att tänka på mer än dom flesta tror jag nog. Jag tänker på allt och ingenting hela tiden och samtidigt och huller om buller. I skolan har jag nog varit ganska borta ibland (inte borta borta utan borta inte med) och ställt konstiga frågor men det är för att jag tänker så mycket nu och ja jag måste få ut det annars kommer det väll aldrig ut ur min trånga hjärna. Det är därför jag också skriver dagbok, inte för att berätta att jag blivit sjuk eller att jag varit ute i skog och mark. Dagböcker är väldigt praktiska ibland, min dagbok vet nog mer om mig än vad jag själv vet, det låter konstigt eftersom jag själv skrivit allt i den men det är nog sant. 

Av Elin - 29 maj 2012 17:30

Hej!

idag spelade vi upp våran engelska teater, gick inte så bra eftersom vi inte övat så mycket. Vilma var tyvärr borta men det löste vi med att Alexina hade Vilmas roll. Iallafall så efter skolan for jag, Maja och Emma till tunavallen och körde rövdunk och stress, det var kul. Men jag måste äta nu så hejdå!

Av Elin - 29 maj 2012 17:24

                                                       Per-Olas liv och kompisar

Berit var glad och en aning rädd när hon gick hem från stallet den där hemskt roliga fredagskvällen när det bara var hon, Bertil, Gudrun, Klaffe och hästen Per-Ola.

Per-Ola var både dum och ful han hade stora öron och för lång man, Berit hade ridit Per- Ola i nästan tre år nu och kände sig säker när hon satt i sadeln på han. Klaffe stallets fjortis gillar inte Per- Ola. Men Bertil gör det för Per-Ola är hans älsklings häst i stallet. 

Bertil matade Per-Ola med äpplen varje morgon på väg till skolan. Gudrun tycket mest om Stina, Lisa och Bengt men inte tyckte hon illa om Per-Ola inte. 

Markus och Birgitta hette ridlärarna och dom var dumma och fula som bara den. 

Men Klaffe tyckte att Birgitta var snygg och het och Markus var ju inte heller så pjåkig. Marita heter Klaffes flickvän, hon är lite äldre än oss hon är lika gammal som Per- Ola.



( den är inte klar)

Av Elin - 28 maj 2012 17:22

Hej!

Idag har jag värkligen varit hemma fru, jag har passat barn, lagat mat och diskat. 

Men nu ska jag bli tonåring igen och sitta i lung och ro på mitt rum och läsa eller skriva på någon av mina berättelser. 

förresten så berättade jag till Fanny om min fina idé att jobba in lite pengar och skänka till välgörenhet. Jag menar jag har pengar som jag kan köpa vad jag vill för men alla här i värden har kanske inte änns pengar till mat eller kläder och vissa har inte änns ett hus att bo i, är det inte orättvist tycker ni? 

Eller så kanske det finns någon som är allvarligt sjuk men jag som är fullt frisk behöver inte alla mina pengar. 

Är det någon mer som hade tänkt jobba in lite pengar till välgörenhet kommentera! 

Jag hade tänkt tjäna pengar genom att jobba som reklamutdelare eller att sälja fika.

Av Elin - 28 maj 2012 14:51

Hej!Sorry, sorry för dålig uppdatering men jag har helt enkelt inte haft tid. I lördags var jag på stan, men hitta inget, man kunde inte prova något heller för det var kö till vartenda provrum. Igår var jag på skokanonen men det fanns inga skor i min storlek. Igår var jag också hos farmor och fiskade med faster,wiggo och Roland.Sen när alla åkt hem stannade jag och pappa kvar och hjälpte farmor städa ur ett föråd. Imorgon skulle vi igentligen spela upp engelska teatern men det blir nog inte så för vilma och Terese var inte i skolan idag och då kunde vi inte öva. Till helgen bär det iväg till mormor och morfar för mamma och pappa ska typ åka till nå grejs i Piteå, ganska chill att åka dit för dom bor i hus och det gör inte vi.... Men nu ska jag ringa pappa så hejs.

Av Elin - 25 maj 2012 20:31

Hej!

hela dagen har varit väldigt varm trotts att att det inte var något vidare väder på morgonen har det faktist varit varmt hela dagen. Vid 8 var det 15 grader (mulet var det då) och vi 2 var det 19 grader i skuggan och i solen var det 21 grader. Iallafall så ska det sommar shoppas för min del imorgon. Jag behöver skor till skolavslutningen + sommarkläder.

Jag har också tänkt att jag ska försöka få ihop ett bra mail till sdr, jag hade velat ha ett jobb som reklam utdelare, men ifall jag inte får ihop ett bra brev blire väll att ringa dit. Det blir säker jätte jobbigt att dela ut reklam men det hoppas jag är mödan värd. Men jag ska fixa iording lite med pengar nu så hejdå!

Av Elin - 25 maj 2012 15:22

Hej!

idag var klassen på ssab, det var grympt varmt där. Man var tvungen att ha hjälm, rock och skyddsglasögon och det gjorde det hela ännu varmare. När vi sedan kommit tillbaka till skolan skämtade vi om att Lasse hade slagit värdsrekord i att köra tvåbillar samtidigt medans han tog egopics med sin kamera, smetade läppstift på läppar och kammade sitt hår. Vi hade jätte kul åt vårt lilla skämt. När skolan var slut väntade jag med Fanny på Lennart som skulle köra hem henne. 


Viktor- Så hälde de i Thomas


Thomas- Ja, så hälde de i skräp och sånt.


Han hörde då fel men vi skrattade jätte mycket.

Av Elin - 24 maj 2012 18:17

Hej. Ingen har väll missat det fina sommar vädret?Idag i skolan gjorde jag, Anna-Linnea och alexina en uppmuntrings tärning (åt Lennart för han fyller ju år idag) på träslöjden. Efter skolan for jag, Maja och vilma och köpte mjukglass på kvantum och sen när vi ätit dom cyklade vi hem och fotade lite.Vid 3 for vi till tunavallen och körde rövdunk med jonte och Linus. Men nu ska jag kolla bloggar och sånt så Hejdå.

Presentation


Elin Brännmark heter jag och är 13 år gammal. Jag har underbara vänner och underbar familj. Här skriver jag om mitt liv, att läsa om någon annans liv kanske inte är så där jätte kul men jag har tyvärr inte några roliga intressen att skriva om.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Omröstning

vilket av detta alternativ skulle du välja om du var tvungen att välja?
 Levt ett bra liv, men dom sista åren i ditt liv spenderar du i fängelse efter att ha dödat din fru/m
 Levt ett dåligt liv, ingen familj, ingen släkt, inga vänner.
 Levt ett bra liv men du dör när du är 48 år av något hemskt.
 Levt ett dåligt liv men varit rik och berömd.

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards